Skip to main content
Yleinen

Kumppaniverkostot ja niiden merkitys

Kirjoittanut 24.11.202117 lokakuun, 2022Ei kommentteja2 min lukuaika

Mä en oo ite ikinä hirveesti digannut termistä verkostoitumistilaisuus. Siinä on tällaisen vanhan jäärän korviin vähän liikaa jenkkiläistä glangia ja ylimääräistä hypetystä. 😉

Jälleen kerran oli kuitenkin mukavaa havaita se, kuinka usein olenkaan väärässä ja et niitä omia ennakkoluulojaan ja -asenteitaan kannattaa aina välillä tarkastella vähän kriittisemminkin.

Sain nimittäin taannoin kutsun viime viikon torstaina järjestettyyn Telian isännöimään IAMCP-verkostoitumistilaisuuteen. Ihmettelin eka, et mikä hemmetti tää on ja ensireaktioni oli, et mua ei ainakaan tulla kyseisillä kokkareilla näkemään. Hetken asiaa pohdittuani päätin kuitenkin lähteä messiin ja ilmoittauduin tapahtumaan.

Sit ei muuta kuin ykköset (Digikuun huppari, farkut ja Addun lenkkarit) päälle ja pirttiin. Tilaisuuden luonne oli siis lyhyesti se, että iltaa isännöinyt taho on todennut, että he eivät kaikkea osaa eivätkä myöskään halua tehdä itse.

Mestoille oltiin pyydetty liuta pieniä ja riittävän ketteriä Microsoftin pilviteknologioihin erikoistuneita taloja. Kumppaneita, jotka voivat halutessaan auttaa Teliaa ja ennen kaikkea Telian asiakkaita esimerkiksi modernien työtapojen suunnittelun ja koulutuksen saralla Microsoft 365-palveluiden avulla, viestinnällisten introjen rakentamisessa by SharePoint, Teams-kuvioissa ja niin edelleen.

Kuva: Risto Lahi, Innofactor

Ilta oli mitä mainioimmin toteutettu ja fiilis äärettömän rento, kiitos siitä tapahtuman järjestäjille.

Nauroin myös kotimatkalla makeasti itselleni ja sille, että kuinka väärässä olinkaan omien typerien ennakkoasenteideni kanssa. Mutta tärkeintä mun mielestä oli se, että ne vanhat ennakkoasenteet ja markkinan odotukset myös nykyaikaistuvat päivä päivältä enemmän oikeaan suuntaan.

Ei ne asiakkaat odota enää sitä, että sieltä kuuluisalta Yhdeltä Luukulta saa parasta mahdollista osaamista jokaiseen ATK-Aapisen kohtaan.

Sitä kun ei kukaan oikeasti ja aidosti pysty tuottamaan.

On siis makeeta havaita se, että jo alan isommatkin toimijat alkavat avoimesti ja läpinäkyvästi puhumaan kumppaniverkoston merkityksestä ja siitä, että asiakas on oikeasti hommien keskiössä ja heille näitä serviisejä tuotetaan.

Jatketaan siis näissä samoissa yhteistyön merkeissä loppuvuosi ja rakennetaan entistä toimivimpia yhteistyömalleja kaikkien modernisti ajattelevien tahojen kanssa myös vuonna 2022.


– PilviHeppu Tommi Maijanen