Opettele keskeisimpiä M365-työkaluja Excelistä Teamsiin ja SharePointista Whiteboardiin silloin kun itse haluat. Seuraa omaa ja tiimisi etenemistä ja käytä helposti omilla organisaation 365-tunnuksilla.
Opisto 365
M365-koulutukset organisaation loppukäyttäjille digitaalisessa muodossa huippuammattilaisten tekemänä!
Opisto 365:sta löytyy n. 30 tuntia (n. 500kpl) koulutusta studiotasoisena. Aiheina koulutuksissa ovat kaikki keskeisimmät M365-työkalut Excelistä Teamsiin ja OneDrivesta wordiin. Loppukäyttäjä pääsee Opistoon organisaation 365-tunnuksilla ja voi seurata omaa etenemistään koulutuksissa. Koulutukset on pilkottu sopivan pieniksi ja lyhyiksi seteiksi, joita voi kukin katsella oman aikataulunsa mukaan ja palata aiheiseen tarpeen tullen. Tämä mahdollistaa jatkuvan oppimisen!
Opisto 365 on toteutettu loppukäyttäjälle mahdollisimman helpoksi. Erillisiä tunnuksia ei tarvita – omat M365-tunnukset riittävät. Sisällöt on laadittu selkeiksi ja loogisiksi kokonaisuuksiksi ja yhden pitkän koulutuspäivän sijaan omaa opiskelua voi ripotella pienemmiksi paloiksi ja sisältöihin voi palata koska vain uudestaan.
Opisto 365 pähkinänkuoressa!
- M365-koulutukset organisaation loppukäyttäjille digitaalisessa muodossa huippuammattilaisten tekemänä
- 30h /n. 500 kpl Digivalmennusta studiotasoisena
- Kaikki keskeisimmät M365-työkalut Excelistä Teamsiin ja OneDrivesta wordiin
- Mahdollistaan jatkuvan oppimisen prosessin
- Käytettävissä organisaation 365-tunnuksilla
- Oman etenemisen seuranta
Lanseerauksen yhteydessä Opisto 365 -palvelun ostajille kaikki
Digikuun kevään yhteiset koulutukset (kurssit 2023) kaupan päälle!
Koulutussisältöä
Koulutussisältömme elää ja kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä koulutussisältöä on noin 30 tuntia ja se sisältää yli 500 koulutusvideota studiotasoisena. Aiheena kaikki keskeisimmät M365-työkalut Excelistä Teamsiin ja OneDrivesta wordiin.
Koulutussisältömme ei keskity esittelemään ominaisuuksia vaan oikeasti opettamaan miten niitä hyödynnetään osana arkea. Koulutuksissa jaetaan käytännönläheistä oppia siihen miten nykyaikaisessa hybridityön maailmassa pärjää ja miten käyttämällä käytössä olevia työkaluja fiksusti säästää aikaa.
Tulevaisuuden työelämässä on tärkeää oppia tekemään asioita fiksusti, sen opettamiseen vastauksemme on Opisto 365.
Palvelussa saatavilla olevat koulutukset
Microsoft 365 -sovellukset
Tietoturvallisen käytön perusteet
Selainkäytön (Microsoft 365) perusteet
Plannerin peruskäyttö
Virtuaalifasilitointi Microsoft 365 -ympäristössä
Microsoft 365 -perusteet: Mitä sovellusta käytetään mihinkin
Outlook-sovelluksen perusteet ja käyttövinkit
SharePoint – Intranetin sisällöntuotanto
Microsoft Whiteboard tutuksi
Formsin peruskäyttö
To Do
Microsoft Teams
Teams ja tiimityön perusteet
Teams ja kokoustaminen
Teams ja chat
Teamsin mobiilikäyttö
Teamsin edistynyt käyttö
Office -sovellukset
Excel-sovelluksen perusteet
Word-sovelluksen perusteet ja käyttövinkit
PowerPoint-sovelluksen perusteet
Miksi hankkia Opisto 365?
- 365-oppiminen on monien asioiden yhdistelmä
- 365-perusedellytys tietotyöläisen arjessa
- Tasainen osaamistaso läpi organisaatio tason saavutettavissa
- Ei aikasyöppö organisaation näkövinkkelistä
- Nuoremmat sukupolvet oppii videoilta
- Valtava määrä sisältöä vuodeksi samalla hinnalla, millä saisit yhden kouluttajan paikanpäälle puolikkaaksi päiväksi
- Microsoftin palveluiden jatkuva kehitys, jatkuvasti muuttuvat palvelut
- Mahdollistaa jatkuvan oppimisen
- Mahdollistaa itseohjautuvan oppimisen
- Koulutukset on sopeutetettu suomalaiseen tietotyöhön
- Yhdistettävissä muihin oppimismuotoihin, Teams-pelikirjoihin, pilvessä käytettävien tiedostojen fiksuun hallintaan, parempaan vuorovaikutukseen verkon yli…
- Koko paketti valmiissa oppimisympäristössä
Miltä Opisto 365:n koulutus voisi näyttää? (esimerkki)
Mitä tää sitten ihan oikeasti sisältää?
OPISTO 365 KOULUTUSKOKONAISUUS SISÄLTÄÄ
Tällä hetkellä Opisto 365:n sisältämät koulutukset ovat seuraavanlaiset:
(uusia koulutuksia kehitetään jatkuvasti!)
Tietoturvallisen käytön perusteet
Selainkäytön (Microsoft 365) perusteet
Plannerin peruskäyttö
Virtuaalifasilitointi Microsoft 365 -ympäristössä
Microsoft 365 -perusteet: Mitä sovellusta käytetään mihinkin
Outlook-sovelluksen perusteet ja käyttövinkit
SharePoint – Intranetin sisällöntuotanto
Microsoft Whiteboard tutuksi
Formsin peruskäyttö
To Do
Teams ja tiimityön perusteet
Teams ja kokoustaminen
Teams ja chat
Teamsin mobiilikäyttö
Teamsin edistynyt käyttö
Excel-sovelluksen perusteet
Word-sovelluksen perusteet ja käyttövinkit
PowerPoint-sovelluksen perusteet
Esimerkki 1: Teams ja tiimityön perusteet
Näitä kaikkia aiheita käsitellään:
Aihe |
Mikäs se Teams onkaan ja miksi se on niin tärkeä? |
Tervetuloa mukaan! |
Mitä kaikkea Teamsilla voi tehdä? Miten se voi arjessa auttaa. |
Mikä Teams on? Mitä Teams ei missään nimessä ole? |
Miten Teamsiin pääsee. Eri tavat käyttää Teams-sovellusta. |
Teamsin käyttöliittymä tutuksi, mistä Teams koostuu. |
Tiimin perustaminen |
Mikäs se tiimi on käytännössä ja miten organisaatiorakenne siihen vaikuttaa. |
Termit tutuksi, mikä on tiimi (team), mikä on kanava (channel) ja mikä on yksityinen kanava (private channel) |
Tiimin (team) perustaminen käytännössä. |
Kanavat (channel) osana tiimiä, miten ne tehdään ja milloin niitä kannattaa tehdä. |
Yksityiset kanavat (private channel), miksi niiden kanssa on hyvä olla tarkkana. |
Tiimien hallinta tutuksi. Miten tiimejä hallitaan. |
Miten tiimien kanssa kannattaa jatkossa toimia. |
Perustoiminnot tutuksi: Keskustelut (Messages) |
Keskustelut: Mikä on keskustelujen rooli ja mitä niillä tavoitellaan. |
Keskustelut: Maininnat |
Keskustelut: Otsikointi eli viestien aiheet. |
Keskustelut: Viestin muokkaaminen ja poistaminen. |
Keskustelut: Miten viestejä käsitellään, miten niihin vastataan ja mitä hyviä käytäntöjä siihen liittyy. |
Keskustelut: Keskustelujen laajentaminen ja rikastuttaminen muilla toiminnoilla. |
Keskustelut: Sähköpostin välittäminen tiimiin ja siitä keskustelu |
Keskustelut: Miten keskustelujen kanssa eteenpäin |
Perustoiminnot tutuksi: Tiedostot (Files) |
Tiedostot: Miksi veisin yhteiset tiedostot teamsiin, mitä sillä saavutetaan |
Tiedostot: Tiedostorakenteen vieminen ja luominen tiimiin |
Tiedostot: Kansiorakenne vai kanava, milloin kannattaa suosia kumpaakin tapaa |
Tiedostot: Miten muokkaan tiedostoja ja mitä vaihtoehtoja siihen on |
Tiedostot: Versiohallinta ja versiohistoria |
Tiedostot: Tiedostoista keskustelu ja tiedostojen kommentointi |
Tiedostot: Yhteismuokkaus |
Tiedostot: Synkronoinnin (resurssienhallinta) hyödyntäminen |
Tiedostot: Miten tiedostojen kanssa eteenpäin. Mitä kannattaa tehdä jotta tiedostt ovat jatkossa tiimeissä. |
Perustoiminnot tutuksi: Wiki |
Mikä oletuksena tuleva Wiki on ja mihin se on tarkoitettu? |
Wikin muokkaaminen, peruskäyttö ja käyttöön liittyvät rajoitukset. |
Wiki vai OneNote, kumpi voitti? |
Perustoiminnot tutuksi: Haku |
Hakemisen monet keinot, miten tietoa kannattaa hakea ja etsiä. |
Käytännön vinkkejä tiimin hakemiseen. |
Miten löydän tiedostot ja keskustelut |
Haun tulevaisuus, miten haku tulee jatkossa kehittämään |
Perustoiminnot tutuksi: Välilehdet |
Välilehtien avulla tehokkaampaan työskentelyyn, miten tietoa tuodaan Teamsin sisään. |
Eri välilehdet tutuksi, mitä Office 365:n sisältä voi upottaa suoraan tiimiin. |
Välilehtien kanssa fiksusti eteenpäin |
Teamsin parhaat käytännöt |
Miten käyttää Teamsia tästä eteenpäin |
Miten hyödynnän Toiminta-syötettä (Activity feed) arjessa. |
Teamsin ilmoitusasetukset (Notifications) |
Miten eteenpäin, mitä seuraavaksi. |
Esimerkki 2: Virtuaalifasilitoinnin perusteet
Näitä kaikkia aiheita käsitellään:
Virtuaalifasilitoinnin perusteet |
Tervetuloa mukaan! Mitä fasilitoinnilla tarkoitetaan? |
Tavoitteen asettaminen on tärkein onnistumistekijä |
Tekniikka tukee, ei ole ratkaise |
Rohkeasti eteenpäin, hyvin suunnitellen ja toteuttaen! |
Virtuaalifasilitointi Microsoft 365:n avulla |
Forms: Ennakkokyselyn luominen ja jakaminen |
OneDrive: Materiaalin valmistelu etukäteen (tarvittaessa) |
Teams: Kokouskutsun luominen ja kokousasetukset |
Teams kokouksen lisäominaisuudet |
Valmistautuminen tilaisuuteen ja tilaisuuden aloittaminen |
Teams: PowerPoint esityksen hyödyntäminen ja sen tehokeinot |
Teams: Forms-kyselyt osana tilaisuutta |
Teams: Chatin (kokouksen keskustelun) hyödyntäminen |
Teams: Kädennoston (Raise hand) hyödyntäminen |
Teams: Videon hyödyntäminen (Spotlight) |
Whiteboard: Digitaalinen valkotaulu |
OneDrive: Yhteismuokattavien tiedostojen hyödyntäminen |
Pienryhmätyöskentely (Breakout Rooms) Teamsilla |
Mitä ovat pienryhmät? |
Pienryhmien valmistelu |
Pienryhmien luominen |
Pienryhmien käynnistäminen ja asetukset |
Toiminnot pienryhmissä |
Viestiminen pienryhmiin ja pienryhmien ohjaaminen |
Pienryhmien sulkeminen |
Tilaisuuden päättäminen |
Yhteenveto ja tavoitteiden kertaaminen |
Tilaisuuden jälkeen |
Kuinka eteenpäin |
Harjoittelemalla kehittyy, oman tyylin löytämisellä onnistuu! |
Kenelle Opisto 365 sopii?
- Kaikille, jotka haluavat parantaa M365-työkalujen osaamista ja käyttöastetta organisaatioissaan
- Pienille ja isoille organisaatioille – yrityksille, julkkareille ja yhteisöille
Hinnoittelu
Henkilöstömäärä
1 – 99
1800 euroa / vuosi
Henkilöstömäärä
100 – 999
400 euroa / kuukausi
Henkilöstömäärä
1000 – 4999
1000 euroa / kuukausi
Henkilöstömäärä
yli 5000
Hinta: kysy!
Lisäksi mahdollisuutena asiakkaan oma LMS: 5000€ kertamaksu + henkilöstömäärän mukainen vuosimaksu
Sopimukset toistaiseksi voimassaolevina ja laskutus kuukausittain, poikkeuksena 1-99 kokoluokka,
joka laskutetaan kokonaisuudessaan kun palvelu otetaan käyttöön.
Asiakkaan oman LMS:n käytön kertamaksut laskutetaan käyttöönoton tai päivityksen yhteydessä.
Kaikki hinnat alv0% – Digikuun kaikissa palveluissa on 100% Tyytyväisyystakuu
Yksin tai osana kokonaisuutta
- Opisto 365 toimii erinomaisesti sellaisenaan
- Opisto 365 toimii erinomaisesti myös osana muuta koulutuskokonaisuutta esim.
- Kahvivartit + 365-opisto
- Yksittäiset koulutukset + 365-opisto
- Opisto 365 voidaan toteuttaa asiakkaan olemassa olevaan LMS:sään
Pyydä Opisto 365:n esittelyä!
- Pyydä toteutuksen esittelyä Antilta tai Tommilta
- Mietitään organisaatiollenne sopiva kokonaisuus yhdessä
- Toteutuksen käyttöönotto on hyvin nopea 1-2 arkipäivää tilauksesta
Antti Ahola
Juttele Antin kanssa
+358 505061285
tai varaa aika suoraan alta!
Tommi Maijanen
Juttele Tommin kanssa +358 505067211 tai varaa aika suoraan alta!
HALUATKO KUULLA LISÄÄ?
Ota rohkeasti yhteyttä!
Sparrailemme ja tuomme mielellämme omaa näkemystämme & kokemustamme avuksi arkesi haasteissa pilvipalveluiden kanssa.
Asioista kysyminen ja keskusteleminen on helpointa varaamalla meiltä yhteinen aika asioiden edistämiseksi. Etsi siis itsellesi sopiva ajankohta, me hoidamme loput.
Meillä kysyminen ei maksa ikinä mitään!