Viime lokakuussa kirjoitin meidän tilikausi II:sta (Onnellinen tilikausi). Nyt lupsakoiden lomien jälkeen, kun on noin seitsemisen viikkoa jäljellä tätä tilikautta, on hyvä kurkistella tämän kauden toilailuja. Jos kaksi edellistä tilikautta on mennyt mahtavasti, ei tämä tee poikkeusta.
Suunta on pysynyt tarkkana kuin kauppatorilla jäätelön ryöstöön sihtaavalla lokilla. Meidän suunnitelmallisuus on edelleen ihan omalla tasollaan – meneeköhän mikään muu yritys näin vähällä plänäyksellä. 🙂 Ei vaiskaan, kyllä me joskus jotain vähän mietitäänkin. Oikeastaan seuraavia juttuja:
1. Tehdään sitä mistä nautitaan ja mitä osataan – muuta ei
2. Asiakkaan täytyy saada hintaansa enemmän arvoa
3. Kasvun pitää olla kannattavaa
Laaduntarkkailumetodi meillä on vantaalaisen yksinkertainen. Kaikessa tekemisessämme on 100 % tyytyväisyystakuu. Tämä yksinkertainen lupaus pitää vireystilan kondiksessa. Tällä tilikaudella ansa ei ole lauennut kertaakaan.
TK III on mennyt muutenkin hyvin. Putiikin koko on jälleen kasvanut ja nyt meitä on jo 12 DigiPullervoa. Yhteenlasketut 365-osaamisvuodet alkavat olla melkein sadassa. Se on melko paljon ”yhdelle” ATK-ohjelmistolle. Se on itseasiassa sen verran paljon, etten tiedä löytyykö samanlaista ”yhden asian” osaamiskeskittymää mistään muusta yksittäisestä kotimaisesta putiikista. Sen tiedän, että me ollaan edelleen ainoa kotimainen toimija, joka on 100 % keskittynyt O365/M365-tekemiseen.
Me lähestytään miljuunan euron liikevaihtoa, se menee napsun verran yli, tai napsun verran alle. Tällä ei ole meille mitään merkitystä, mutta noilla kolmella yllä olevalla kohdalla on.
Omistuspohjaa laajennettiin tälläkin tilikaudella. Omistus edelleen 100% työntekijöillämme. Tulorahoituksella on pärjätty.
Asiakkaita on tullut hienosti lisää. Kiitos asiakkaittemme, puskaradion & Rosan markkinointipropagandan, me ei olla tälläkään tilikaudella soitettu yhtään kylmäpuhelua asiakkaillemme. Mä olen tästä omalla tavalla ylpeä, vaikka se typerää onkin ja varmaan osuu vielä allekirjoittanutta leukaan jonain kauniina päivänä.
Mulla on jotenkin sellainen yksinkertaisen ihmisen yksinkertainen asiakastyytyväisyyden indikaattori: Kun vanhat ja olemassa olevat asiakkaat tilaa lisää, niin voinee olla onnellinen. Tätä onnellisuutta on ollut tarjolla rutkasti.
Uusia asiakkaita tuli myös paljon. Pilviraketti-asiakkaiden määrä kasvoi tasaisesti. Digikuu goes happy!
Me ollaan saatu mahtavia ihmisiä kyytiin, me ollaan saatu aivan mahtavia asiakkaita kyytiin. On todettava kolmannenkin vuoden jälkeen, että tämän upeampaa työpaikkaa mulla ei ole koskaan ollut. Se on kertakaikkisen magee fiilis hämmästellä päivästä toiseen meidän maakareiden sitoutumista siihen, että asiakkaamme saa euroilleen oikeasti vastinetta.
Suurempia murheita ei tällekään kaudelle ole mahtunut. Kulkutauti jatkaa toki omana ihanuutenansa, mutta tämän kanssa on opittu elämään ja sen verran piikkejä on jo tökitty, että uskalletaan toisiammekin nähdä. Kulkutauti-murhe on kääntynyt niin meillä, kuin monella muullakin tehokkuuden kannalta hyväksi asiaksi, mutta kyllä tuo alkaisi toki jo riittää. Olisi helkkarin kiva päästä ”ihmisten ilmoille” turvallisesti.
Tilikautemme päättyy syyskuun lopussa. Luvut ja muut jargonit tulee sitten kun niiden aika on. Samalla starttaa Digikuun tilikausi #4.
TK #4 tullaan aloittamaan yhtä rajulla strategiatyöllä kuin aiemmatkin tilikaudet.
Strategia on tässä:
1. Tehdään sitä mistä nautitaan ja mitä osataan – muuta ei
2. Asiakkaan täytyy saada hintaansa enemmän arvoa
3. Kasvun pitää olla kannattavaa
Jos tämäkin mennyt tilikausi pitäisi yhteen lyhyeen lauseeseen pakata, niin se menisi näin: Kolmas onnellinen tilikausi.
– Tuottavuusloikkaaja Antti Ahola