5 syytä miksi asiakkaat rakastavat Digikuuta ❤
Kohta kääntyy pienen ja piskuisen 11 hengen Suomen Loimaalta ponnistavan Digikuun neljäs tilikausi loppusuoralle. Neljännen tilikauden jälkeen alkaa mun laskuopin mukaan tilikausi numero viisi.
Viidennen kohta koittavan tilikauden kunniaksi ajattelin listata mielestäni viisi keskeisintä syytä, miksi ne meidän ihanat asiakkaat ja kumppanit tykkäävät meidän kanssa puuhailla. Ja juu, en keksi näitä asioita ihan omasta tyhjästä mielestäni, vaan näitä on tullut ihan elävien asiakkaiden suusta tässä matkan varrella. 😊
1. Yhteen asiaan vihkiytynyt asiantuntijatalo.
Kuten olen muutaman kerran eri medioihin kirjoitellut, niin me mietittiin pirun pitkään Digikuuta perustaessa et mitä me meinataan tehdä. Vielä pidempään mietittiin, mitä me emme asiakkaille tai meidän kumppaneille tarjota. Reilu neljä vuotta sitten päädyttiin siihen, että me tarjoamme markkinaan vain ja ainoastaan meidän asiantuntemusta Microsoft 365-palveluiden osalta. Vaikka me muutakin ATK:ta ja IT:tä osattaisiin tehdä (en toki minä 😉) niin tähän päädyttiin.
Päätös on ollut erinomaisen hyvä ja siitä ovat pitäneet sekä asiakkaat, kumppanit sekä ihan me itsekin. 😊 Microsoft 365 kun sattuu olemaan maailman yleisin ja käytetty viestintäalusta, joka on käytössä miltei jokaisessa organisaatiossa kokoluokasta riippumatta.
Tarve viestiä tehokkaasti, järkevästi, osaavasti ja tietoturvallisesti tulee tuskin poistumaan ihan lähiaikoina. Näin ollen jatkamme tällä valitulla tiellä myös tilikauden numero 5.
2. 100 % Tyytyväisyystakuu kaikessa tekemisessä
Tämä on meille todella pyhä asia.
Tämä oli myös yksi aivan ensimmäisistä asioista, joka päätettiin kesällä 2018 ja sen takana on seisty siitä lähtien. Ja tullaan seisomaan myös jatkossa.
Yksinkertaisuudessaan tämä tarkoittaa sitä, että jos asiakas ei koe saavansa meiltä sitä hyötyä tai arvoa, jota kuvitteli hankkivansa niin laskua ei myöskään tarvitse maksaa. Tämä on ylivoimaisesti keskeisin laatuun liittyvä mittari meillä ja myös paras sisäinen kirittäjä meille.
Ja tämä siis koskee kaikkea meidän tekemistä. Aivan kaikkea riippumatta siitä onko kyseessä Microsoft 365 tietoturva- ja laitehallintakonfiguraatioiden pystyttäminen ja jalkauttaminen, kaikki SharePointin ympärillä tapahtuva tekeminen, paikallisista verkkolevyistä luopuminen tai organisaation loppukäyttäjien jatkuvan oppimisen mallilla tapahtuva Microsoft 365-sovellusten kouluttaminen. Jos me ei saada laskuttaa, niin tätä meidän hommaa ei kai vois hirveästi liiketoiminnaksi kutsua. Toiminnaksi kyllä voisi mut ei liiketoiminnaksi.
Asiakkaat ovat kertoneet, että tällä periaatteella meiltä on mukavaa ja turvallista hankkia asiantuntevaa apua. Pitäydymme siis myös tän osalta valitulla linjalla. Kuten joku viisas on joskus todennut, jos se toimii niin älä riko sitä. 😉
3. Puolueeton toimija
Vaikka meidän tekeminen nojaakin vahvasta Microsoft 365-tuoteperheen tuottavuus-, tietoturva- ja laitehallintaratkaisuihin, niin me päätettiin myös heti alussa, että me haluamme olla markkinassa puolueeton toimija.
Mitäs se sit käytännössä mahtaa tarkoittaa?
Esimerkiksi sitä, että me emme myy teille Microsoft 365-lisenssejä. Vaikka siihen tekninen valmius tietty onkin. Meillä ei ole mitään muuta agendaa asiakkaiden kanssa touhutessa kuin se, että me löydetään kulloisellekin asiakkaalle aina paras mahdollinen ratkaisu. Se ratkaisu ei ole yleensä lisenssi. 😊 Meille on myös enemmän kuin ok se, jos asiakas haluaa perustellusti käyttää jotain kolmannen osapuolen ratkaisua johonkin tiettyyn käyttötarkoitukseen.
Tapoihimme ei kuulu myöskään mielistellä ketään. Tekemistä ei ohjaa eri teknologiatoimittajien ajurit tai tulouttamat komissiot, Digikuun johdon tai myynnin tuloskortit tai muut sellaiset keinotekoisesti rakennetut asiat, jotka eivät palvele asiakkaan etuja.
4. Kiinteät hinnat
Me nähdään tää meitä kaikkia ympäröivä it-maailta ehkä hieman nurinkurisesti. Tai ainakin vähän eri tavalla kuin monet muut.
Meidän maailmankuva menee siten, että jos asiakas haluaa itselleen esimerkiksi viestinnällisen intran tai dokumenttiarkiston by SharePoint, niin me vastaamme tarpeeseen kiinteähintaisella projektilla. Meidän mielestämme asiakas ei tällaisessa tilanteessa halua itselleen tunti- tai päivähintaa vaan lopputulosta. Ja sitähän me olemme mielellään matkan varrella tarjonneet ja tarjoamme myös jatkossa. Luonnollisesti sama koskee muutamaa poikkeusta (joita tietenkin pitää olla 😊) lukuunottamatta kaikkea muutakin Microsoft 365-tekemistä Digikuun tukemana.
5. Ihmiset saavat olla ihmisiä eivätkä numeroita korporaation koneiston rattaissa
Monesti puhutaan siitä, että asiakkaat ajavat kaiken edelle. Noh, mehän ollaan tästä (kin) tietysti hieman eri mieltä. Asiakkaat ja kumppanit ovat todella tärkeitä, arvokkaita ja me palvelemme heitä kaikkia maksimaalisen korkealla laadulla, kuten olen tässä kirjoituksessa jo höpötellyt.
Mut silti me lähdetään siitä, että meidän oma porukka ja henkilöstön hyvinvointi menee kaiken edelle.
Silloin kun porukalla on hyvä olla, niin se yleensä näkyy myös kaikessa asiakastyössä. Siksipä meillä ei pönötetä. Ketään ei pakoteta mihinkään tiettyyn muottiin ja kaikki saavat olla juuri sellaisia yksilöitä kuin ovat. Meillä ei myöskään mikromanageerata, eikä kukaan meistä yritä olla mikään turhantärkeä omanarvonsa tunteva manageri.
Senkin takia meidän kanssa on kuulemma nastaa tehdä hommia.
Kiitos siis rakkaat asiakkaat ja arvon kumppanit, että olemme saaneet toimia tukenanne kohta jo neljän tilikauden ajan.
Mielellään autetaan teitä myös tulevalla viidennellä tilikaudella valitsemallamme linjalla.
– PilviHeppu Tommi Maijanen