Käsi ylös, kuinka moni on joskus aloittanut työt ja odottanut viikon, ehkä jopa kaksi, että saa työvälineet tai tunnukset toimimaan?
Varmasti moni.
Palataan ajassa hieman taaksepäin, eli joulukuuhun 2020. Sain päämajastamme Loimaalta yhteydenoton, jossa tiedusteltiin, millaiset työvälineet olisivat mieluisat.
Ostopaikaksi valikoitui Verkkokauppa.com ja kävin paikan päällä katsomassa ja vertailemassa oheislaitteita, mm. näyttöjä, hiiriä ja näppäimistöjä. Näytöiksi valitsin kaksi Samsungin isoa ja kirkasta näyttöä (malli: U28R55 28″) ja työkoneena surraa tehokas HP:n Dragonfly kannettava.
Koska meillä Digikuulla ei ole toimistoa, niin myös ergonomia on huomioitu. Valitsin siis itselleni sähköpöydän ja satulatuolin. Tärkeää näissä välineissä on myös se, että niitä oikeasti käyttää! Mutta myös vaihtelevasti: Pyrin itse siihen, että noin 40 % työpäivästä on muutakin kuin istumista.
Kuitenkin myös se on tärkeää, että laitteiden lisäksi tunnukset toimivat. Käsi ylös, kuinka moni on joskus aloittanut työt ja odottanut viikon, ehkä jopa kaksi, että saa työvälineet tai tunnukset toimimaan? Tämä jos mikä on turhauttavaa.
Onneksi meillä asiat hoituivat hyvin ja etukäteen suunnitellusti. Pilviheppu Tommi M toi kannettavan, näytöt ja muut oheislaitteet kotiini ennen työn aloittamista. Näiden lisäksi sähköpöytä tuli Martelalta valmiiksi koottuna kotiinkuljetuksella. Tammikuussa ensimmäisenä työpäivänäni oli siis työvälineet täydessä valmiudessa. Myös tunnukset toimivat kuin unelma, sekä myös muut tarvittavat järjestelmät saatiin toimimaan heti ensimmäisestä työpäivästä alkaen.
Näiden teknologia asioiden lisäksi on myös kuitenkin hyvä aina muistaa, että teknologia ei yksistään ratkaise mitään, mutta näillä eväillä oli erinomaiset lähtökohdat startata Digikuulla! Suosittelen siis vahvasti, että tämä kulma huomioidaan uuden työntekijän aloittaessa. Oli kyseessä pieni, keskikokoinen tai iso yritys.
– Pilvidude Lauri Lappalainen