Tämän koulutuksen jälkeen osaat järjestää verkkoseminaarin, joka jää osallistujille positiivisesti mieleen! Koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100 % tyytyväisyystakuulla.
Verkkoseminaarin suunnittelu alkaa aina tarpeen kartoituksella.
Mitä varten verkkoseminaari järjestetään? Kenelle? Koska? Vedetäänkö seminaareja yksi vai useampi? Mistä tiedetään, että onnistutaan? Miten toimitaan verkkoseminaarin jälkeen?
Tämän jälkeen aloitetaan rungon hiominen: mitä esitetään (live-demoa, jotain sovellusta, Powerpointia, videoita…), kuinka monta esittäjää, halutaanko vuorovaikutteisuutta, miten moderoidaan?
Useimmiten esitettävä asia on Powerpoint.
Kalvosettiin kannattaa panostaa. Pienillä teknisillä ja visuaalisilla muutoksilla saat esityksestä merkittävästi kiinnostavamman. Ja muista, että kalvot TUKEVAT aina sinun esiintymistäsi.
Kutsut ovat tärkeä osa verkkoseminaaria. Halutaanko ennakkoon kysymyksiä, miten tavoitetaan kaikki halukkaat, kuinka puhujat esitellään?
Teamsissä sisältöä voi näyttää monella tavalla, videokuvan kanssa tai ilman. Tärkeää on, että osallistujat näkevät sujuvan show:n, eivätkä mitään teknistä räpeltämistä.
Verkkoseminaarin moderaattori on tarpeen, jos halutaan vuorovaikutteisuutta. Joskus esittäjä ja moderaattori voi olla sama henkilö. Kyse on siis enemmän roolista. Miten otetaan kysymykset vastaan, miten jaellaan puheenvuoroja, kenen videokuvaa jaetaan milloinkin. Jos yleisöltä kysytään Forms-kyselyllä mielipidettä, milloin laukaistaan pollaukset näkyviin.
Itse verkkoseminaari on osa hupia. Jälkipeleille on myös roolinsa. Lähetetäänkö osallistujille materiaalia? Käytetäänkö tallennetta johonkin? Hyvässä verkkoseminaarissa viimeinen kirsikka jaetaan osallistujille verkkoseminaariverhojen jo sulkeuduttua. Mieti, mitä sinä haluisit verkkoseminaarin järjestäjältä itse esityksen jälkeen.