Koulutukset

Verkkoseminaarin salat

Tämän koulutuksen jälkeen osaat järjestää verkkoseminaarin, joka jää osallistujille positiivisesti mieleen! Koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100 % tyytyväisyystakuulla.

Verkkoseminaarin suunnittelu alkaa aina tarpeen kartoituksella.

 

Mitä varten verkkoseminaari järjestetään? Kenelle? Koska? Vedetäänkö seminaareja yksi vai useampi? Mistä tiedetään, että onnistutaan? Miten toimitaan verkkoseminaarin jälkeen?

Tämän jälkeen aloitetaan rungon hiominen: mitä esitetään (live-demoa, jotain sovellusta, Powerpointia, videoita…), kuinka monta esittäjää, halutaanko vuorovaikutteisuutta, miten moderoidaan?

Useimmiten esitettävä asia on Powerpoint.

 

Kalvosettiin kannattaa panostaa. Pienillä teknisillä ja visuaalisilla muutoksilla saat esityksestä merkittävästi kiinnostavamman. Ja muista, että kalvot TUKEVAT aina sinun esiintymistäsi.

Kutsut ovat tärkeä osa verkkoseminaaria. Halutaanko ennakkoon kysymyksiä, miten tavoitetaan kaikki halukkaat, kuinka puhujat esitellään?

Teamsissä sisältöä voi näyttää monella tavalla, videokuvan kanssa tai ilman. Tärkeää on, että osallistujat näkevät sujuvan show:n, eivätkä mitään teknistä räpeltämistä.

Verkkoseminaarin moderaattori on tarpeen, jos halutaan vuorovaikutteisuutta. Joskus esittäjä ja moderaattori voi olla sama henkilö. Kyse on siis enemmän roolista. Miten otetaan kysymykset vastaan, miten jaellaan puheenvuoroja, kenen videokuvaa jaetaan milloinkin. Jos yleisöltä kysytään Forms-kyselyllä mielipidettä, milloin laukaistaan pollaukset näkyviin.

Itse verkkoseminaari on osa hupia. Jälkipeleille on myös roolinsa. Lähetetäänkö osallistujille materiaalia? Käytetäänkö tallennetta johonkin?  Hyvässä verkkoseminaarissa viimeinen kirsikka jaetaan osallistujille verkkoseminaariverhojen jo sulkeuduttua. Mieti, mitä sinä haluisit verkkoseminaarin järjestäjältä itse esityksen jälkeen.

Onnistutunut verkkoseminaari on niin esiintyjille kuin osallistujille mieleenpainuva kokemus.

Verkkoseminaarin salat (2h)

Kenelle?​​​​​​​

 

Kaikille, jotka haluavat lisätä vaikuttavuuttaan

Henkilöille, jotka vetävät verkkoseminaareja

Myyjille, jotka haluavat lisätä myyntiä

Organisaation viestintäihmisille

Organisaation johtohenkilöille

Konsulteille

Kouluttajille

Henkilöille, jotka haluavat oppia vetämään jäätäviä esityksiä verkon yli

Henkilöille, jotka moderoivat webinaareja

Työnhakijoille, jotka haluavat jättää virtuaalisessa työhaastattelussa lähtemättömän jäljen

Yhteisöille ja järjestöille, jotka pitävät säännönmukaisia kokouksia verkon yli

Mitä?

 

Mitä ollaan tavoittelemassa?

Verkkoseminaarikutsut, puhujien esittelyt ja kokouksen asetukset

Seminaarin parhaat käytännöt

  • Sisällönjako
  • Esittäjänäkymät
  • Powerpoint live

Powerpoint esitysten tuunaus esityskuntoon

  • Siirtymät
  • Morphaus eli muodonvaihdos
  • Kuvat, kuvakkeet ja muodot pääosassa

Verkkoseminaarin moderointi

  • Kysymysosio
  • Kädennostot ja puheenvuoron annot
  • Reagoinnit hymiöin
  • Henkilö valokeilassa

Vuorovaikutteisuus verkkoseminaarissa

  • Forms-pollaukset

Jälkipelit: Osallistumisluettelo ja tallenteet

Miksi?

 

Koska Suomi ei kaipaa enää yhtään paskaa Teamsin yli vedettyä esitystä.

Verkkoseminaari eli Webinaari on loistava tapa tavoittaa isoja massoja erittäin kustannustehokkaasti. Oli kyse sitten omasta henkilökunnasta, sidosryhmäläisistäsi tai tulevista asiakkaista, webinaari on todennäköisesti ainut tapa saada ihmiset kuulolle. Teams mahdollistaa jopa 10 000 ihmistä osallistujaa.

Useimmille organisaatiolle tunnettavuus on kaikki kaikessa.  Monien organisaatioiden myynti perustuu nk. Funnel- eli suppiloajatukseen, missä maksuttomilla verkkoseminaareilla saavutetaan suuria määriä potentiaalisia maksavia asiakkaita, josta alkaa siiloutua maksavia asiakkaita enemmän kohdistettujen ja räätälöityjen palveluiden myötä.

Konsultit, myyjät ja asiantuntijat pääsevät usein esittelemään ratkaisujaan. Verkkoseminaari toimii heille loistavana alustana. Sujuva verkkokäyttäytyminen on osa monien ammattitaitoa.​​​​​​​

Digikuun ukkelit Teemu ja Ville esiintyvät Teamsin yli työkseen. Heille on kertynyt vuosien mittaan timanttinen kokemus verkkoesiintymisistä.  Kokemusasiantuntijoina heiltä löytyy paljon käytännössä testattuja asioita, mitä he ovat halukkaita jakamaan koulutuksessa.