Kurssit syksy 2022

Uusia ideoita, ajatuksia ja tukea oman osaamisen kehittämiseen

Haluatko tuottavammaksi ja tehokkaammaksi M365-maailmassa?

Olemme toimittaneet yli 200 000 käyttäjää 365-palveluihin ja
teemme viikoittain n. 70 kpl 365-palveluihin liittyvää kohtaamista.

Koulutamme aina innostavasti ja asiakaslähtöisesti. Tervetuloa kursseillemme!

Hinnat

Yksi koulutus:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)

Ostaminen

Ota yhteyttä jälleenmyyjääsi sähköpostitse ja kerro mihin koulutuksiin haluatte osallistua. Jätä myös yhteyshenkilön tiedot, jolle voimme lähettää koulutuskutsut. Voitte tämän jälkeen jakaa koulutuksen linkkiä organisaationne sisällä, että kaikki halukkaat pääsevät mukaan.

Miksi lähteä mukaan?

Olemme pitäneet useita satoja vastaavia koulutuksia eri yrityksille ja eri käyttöönoton tai hyödyntämisen vaiheessa oleville henkilöille ja tiedämme kokemuksesta sen, että koulutuksessamme saat paljon uusia ideoita, ajatuksia, käytännön vinkkejä ja tukea oman osaamisesi kehittämiseen.

Vinkit ovat aina käytännönläheisiä kummuten Digikuun ja asiakkaidemme arjesta ollen näin sellaisia, että voit hyödyntää niitä välittömästi koulutuksen jälkeen. Koulutuksessa ei keskitytä esittelemään tai markkinoimaan M365:sta, vaan opettelemaan käytännönläheisesti sen tehokasta hyödyntämistä arjessa.

Saat pääsyn Digikuun päivittyviin Digivalmennuksiin vuodeksi

Digikuu tuottaa, päivittää ja kehittää M365:n liittyviä Digivalmennuksia. Tarjoamme kaikille koulutukseemme osallistuville maksuttoman pääsyn kaikkiin, nykyisiin ja tuleviin, Digivalmennuksiimme (n. 30 tuntia materiaalia, loppukäyttäjälle suunnattuna) vuoden ajaksi.

Digivalmennukset sisältävät paljon materiaalia käyttäjäystävällisesti 365-ekosysteemin parhaista käyttötavoista. Nämä materiaalit toimivat hyvänä tukena virtuaalikoulutuksille.

Kaikki syksyn 2022 kurssit:

Kaikki kurssimme ovat virtuaalisia.

Opiskele yhdessä muiden kanssa. Kurssiemme kestot 2h – 3h.

Teams projektikäytössä

25.8.2022 klo. 9-11.00

Teams tuo koko projektitiimille yhteisen alustan kaikelle kommunikaatiolle ja dokumentoinnille. Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa projektitiimillesi yhteisen tilan, josta tulet saamaan harvinaista palautetta, kun kerrankin kaikki on samalla kartalla.

Lue lisää ja lähde mukaan!

Tiimin tehtävienhallinta kuntoon Plannerilla ja To-Do:lla 15.9.2022

15.9.2022 klo. 9-11.00

Koska kukaan ei jaksa sitä, että osa porukasta ei tiedä mitä ollaan tekemässä. Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa tiimillesi tehokkaita tehtävienhallintasuunnitelmia.

Lue lisää ja lähde mukaan!

Tietoturvakoulutus organisaation loppukäyttäjille 6.10.2022

6.10.2022 klo. 9-11.00

Tietoturvamme heikoin lenkki on valitettavasti poikkeuksetta me ihmiset itse. Kun me hallitsemme homman, niin riskit pienenee merkittävästi. Tämän koulutuksen jälkeen osaat tunnistaa yleisimmät tietoturvauhkat niin virtuaalisesti kuin fyysisesti.

Lue lisää ja lähde mukaan!

Intranet kolmessa tunnissa 17.11.2022

17.11.2022 klo. 9-12.00

No tarvitaanko me sitä Intranettia? Meillä on kyl jo sellainen mutta siellä ei kukaan käy. Miksen mä löydä mitään Intranetista?

Jos ajatus on rakentaa intranet, pävittää vanhaa tai pohtia että tarvitaanko juuri me sitä intranettia on tämä koulutus juuri sinulle.

Tässä koulutuksessa käydään lävitse kaikki rakennuspalikat modernin, nykyaikaisen ja tarkoitustaan palvelevan intranetin rakentamiseen.

Lue lisää ja lähde mukaan!

Muistiinpanot kerralla kuntoon 8.12.2022

8.12.2022 klo. 9-11.00

Muistettavan tiedon määrä kasvaa koko ajan ja oma pää säilytyspaikkana on siihen huono. Tämän koulutuksen jälkeen sinulla on hyvä kyvykkyys järjestää kaikki muistiinpanosi niin, että asioiden mieleen palauttelu ei kuormita päätä.

Lue lisää ja lähde mukaan!

Koulutuksista sanottua:

“Kouluttaja on erittäin innostava ja tuo asiat esille sillä tavalla että ne varmasti tulevat myös käyttöön.”

“Mahtava esitys, innostava ja positiivinen!”

“Kivasti esitetty perusteet”

“Kouluttaja tiesi mistä puhui. Hienoa, että mentiin vauhdilla, mutta selkeästi.”

“Kouluttajan tapa esittää asioita on inspiroiva”

“Selkeä opastus, helppo seurata”

“Innostava luennoija! Hyvä, että esitykset saa jälkikäteen, koska teknisesti aika nopeaa meininkiä.”

Teams projektikäytössä

Koulutuksen ajankohta: 25.8.2022 klo. 9-11.00

Tulkaa te kuuntelemaan ja juttelemaan, kun Teemu opettaa parhaat käytännöt Teamsin hyödyntämiseen projekteissa. Kun siirretään kaikki toiminta Teamsiin, saadaan projektitiimille yhteinen alusta kaikelle kommunikaatiolle ja dokumentoinnille.

Tarpeellinen tieto tavoittaa koko projektitiimin, eikä kukaan voi jäädä kelkasta.

Tämän koulutuksen ainoa kysymys kuuluu – miksi me ei laitettu tätä systeemiä kuntoon aiemmin?

Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa projektitiimillesi yhteisen tilan, josta tulet saamaan harvinaista palautetta, kun kerrankin kaikki on samalla kartalla. Tämäkin koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100% tyytyväisyystakuulla.

Mitä jos seuraavassa projektissa kaikki menisi hyvin, porukalla olisi fiilis, että oikea tieto tavoittaa heidät. Silloinkin kun näyttää, että kuilu lähestyy, projektipäällikkö onnistuu luovimaan homman takaisin raiteille.

TEAMS TUO KOKO PROJEKTITIIMILLE YHTEISEN ALUSTAN KAIKELLE KOMMUNIKAATIOLLE JA DOKUMENTOINNILLE.

 

Tiimille luodaan rakenne, mikä tukee sen toimintaa. Projektipäällikkö tiimin omistajana vastaa tästä. Tiimiin kutsutaan kaikki projektin osapuolet, myös sidosryhmäläiset. Tämä helpottaa valtavasti tiedonkulkua.

Ehkä osa projektitiimiläisistä käyttää tiimitilaa mobiilisti. No problem.

Osa viestinnästä on yksisuuntaista ja toivottavasti suurin osa viestinnästä vuorovaikutteista. @-maininnoilla voidaan tehostaa viestin kulkua. Oli kyse sitten yksittäisestä projektityöntekijästä, osajoukosta tai koko projektitiimistä, kaikille löytyy sopiva huomioimistapa.

PROJEKTI TUOTTAA TYYPILLISESTI PALJON DIGITAALISTA SISÄLTÖÄ KESKUSTELUIDEN JA TIEDOSTOIDEN MUODOSSA.

 

Näiden lisäksi projektikokousten pöytäkirjat kannattaa rakentaa tiimin kanavalle OneNote muistikirjana.

Viikoittaiset projektikokoukset kannattaa järjestää tiimin kanavalla. Näin kaikki keskustelut ja tallenteet tulevat automaattisesti koko projektitiimin käyttöön.

Osa tiedosta on arvokkaampaa kuin joku muu. Projektipäällikkö pystyy kiinnittämään, nostamaan ja rajoittamaan pääsyä.

Vaikka projektitiimi on saatu keskustelemaan tiimissä, joku sivusidosryhmäläinen saattaa vielä epähuomiossa lähestyä projektitiimiä sähköpostitse. Onneksi osaava projektitiimiläinen osaa jakaa tämän tiedon tiimin kanavalla ja keskustelu jatkuu.

Mitäpä jos Intran kautta järjestettäisiin yhteisiä tapahtumia. Ehkä toimitusjohtajan kyselytunti? Ehkä strategian esittely.
​​​​​​​Ja tallenteet tottakai talteen, Intraan.
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   

Kenelle?​​​​​​​

Projektitiimille projektin kick-offiin

Projektipäälliköille

Hankepäälliköille

Konsulteille

Esihenkilöille

 

Mitä?

Tiimin rakenne tukemaan projektia

Kanavan hallinta

@-maininnoista kaikki irti

Koko projektitiimi samaan paikkaan

Projektin pöytäkirjat

Kokoustaminen tiimin kanavalla

Tiedostojen nostot

Tiedostot ja kansiot lukutilaan

Tiedoston jakaminen ulkopuoliselle

Jakaminen Teamsiin

Miksi lähtisit mukaan?

 

Koska suurin osa metsään menneistä projekteista johtuu tiedonkulun ongelmista. Ja koska porukka on ihan loppu asioiden pyörittelyyn sähköpostitse

Projektitiimin näkökulmasta projektin keskeisiä elementtejä on, että kaikki ovat samalla sivulla ja informoitu ja, että kaikilla on tieto missä relevantti tieto sijaitsee.

Projektipäällikön näkökulmasta KAIKKI sidosryhmäläiset samassa paikassa projektitiimin ja dokumentoinnin kannalta on keskeinen onnistumisen edellytys.​​​​​​​

Projektit kestävät ajallisesti vähintään viikkoja, usein kuukausia ja toivottavasti ei vuosia. Projektin ominaispiirre on, että se alkaa joskus ja PÄÄTTYY joskus. Arjen keskellä kaikki eivät pääse osallistumaan kaikkiin projektin tapaamisiin. Tärkeää on kuitenkin, että jokainen tietää missä tieto päätetyistä asioista pidetään ja, että siihen on koko ajan pääsy.

Hinta:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)

Tiimin tehtävienhallinta kuntoon Plannerilla ja To-Do:lla

Koulutuksen ajankohta: 15.9.2022 klo. 9-11.00

Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa tiimillesi tehokkaita tehtävienhallintasuunnitelmia. Tämäkin koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100% tyytyväisyystakuulla.

PLANNER ON OMA SOVELLUKSENSA, MUTTA LUONTEVIMMIN SE TOIMII OSANA TEAMSIN TIIMIÄ.

Rakenamme siis suunnitelman sinne. Toki Planneria voi käyttää myös ”itsenäisesti” sovelluksen kautta.

Keskeisin pointti Plannerissa on, että kaikki henkilöt näkevät (eikä ainoastaan näe vaan myös tarvittaessa muokkaa) reaaliaikaisesti yhdessä tehtävän asian tilannekuvan ja kenenkään ei tarvitse hillota tätä tietoa päähänsä.

HYVÄ TEHTÄVÄ ON INFORMATIIVINEN JA SELKEÄ.

Kuka tekee, mitä tekee ja milloin tekee. Sen lisäksi tehtäväkorttiin voidaan liittää, vaikka liitteitä ja tarkistuslistoja.

Planner on pohjimmiltaan digitaalinen Kanban -taulu. Ja digitaalisuus mahdollistaa tehtäväkorttien järjestelyn erittäin monella tapaa ryhmittelyperusteiden, suodatusten sekä näkymien kautta. Nämä järjestelyt näkyvät näin vain sinulle. Jokainen tiimiläinen voi järjestää tehtävät juuri niin kuin haluavat.

KOMMUNIKAATIO ON TÄRKEÄÄ PLANNERINKIN KANSSA.

Ehkä teillä viikkopalaverissa seurataan suunnitelman etenemistä, ehkä teidän tiimissänne keskustellaan suunnitelmasta välilehtikeskustelun kautta. Kummatkin ovat loistavia tapoja pitää katse pallossa.

To-Do on Microsoft 365:n tehtävienhallintasovellus. Lähtöajatus on, että kaikki sinun tehtäväsi on merkattu yhteen paikkaan ja aikataulutettu. Tehtäviä To-Do:hun sinulle voi tulla monesta paikkaa Planner mukaan luettuna. Tämä auttaa toteuttamaan tehokasta tehtävienhallintaa.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat rakentaa projektitiimillesi yhteisen tilan, josta tulet saamaan harvinaista palautetta, kun kerrankin kaikki on samalla kartalla. Tämäkin koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100% tyytyväisyystakuulla.

Mitä jos seuraavassa projektissa kaikki menisi hyvin, porukalla olisi fiilis, että oikea tieto tavoittaa heidät. Silloinkin kun näyttää, että kuilu lähestyy, projektipäällikkö onnistuu luovimaan homman takaisin raiteille.

TEAMS TUO KOKO PROJEKTITIIMILLE YHTEISEN ALUSTAN KAIKELLE KOMMUNIKAATIOLLE JA DOKUMENTOINNILLE.

 

Tiimille luodaan rakenne, mikä tukee sen toimintaa. Projektipäällikkö tiimin omistajana vastaa tästä. Tiimiin kutsutaan kaikki projektin osapuolet, myös sidosryhmäläiset. Tämä helpottaa valtavasti tiedonkulkua.

Ehkä osa projektitiimiläisistä käyttää tiimitilaa mobiilisti. No problem.

Osa viestinnästä on yksisuuntaista ja toivottavasti suurin osa viestinnästä vuorovaikutteista. @-maininnoilla voidaan tehostaa viestin kulkua. Oli kyse sitten yksittäisestä projektityöntekijästä, osajoukosta tai koko projektitiimistä, kaikille löytyy sopiva huomioimistapa.

PROJEKTI TUOTTAA TYYPILLISESTI PALJON DIGITAALISTA SISÄLTÖÄ KESKUSTELUIDEN JA TIEDOSTOIDEN MUODOSSA.

 

Näiden lisäksi projektikokousten pöytäkirjat kannattaa rakentaa tiimin kanavalle OneNote muistikirjana.

Viikoittaiset projektikokoukset kannattaa järjestää tiimin kanavalla. Näin kaikki keskustelut ja tallenteet tulevat automaattisesti koko projektitiimin käyttöön.

Osa tiedosta on arvokkaampaa kuin joku muu. Projektipäällikkö pystyy kiinnittämään, nostamaan ja rajoittamaan pääsyä.

Vaikka projektitiimi on saatu keskustelemaan tiimissä, joku sivusidosryhmäläinen saattaa vielä epähuomiossa lähestyä projektitiimiä sähköpostitse. Onneksi osaava projektitiimiläinen osaa jakaa tämän tiedon tiimin kanavalla ja keskustelu jatkuu.

Mitäpä jos Intran kautta järjestettäisiin yhteisiä tapahtumia. Ehkä toimitusjohtajan kyselytunti? Ehkä strategian esittely.
​​​​​​​Ja tallenteet tottakai talteen, Intraan.

Kenelle?​​​​​​​

 

Tiimeille viikkorutiineihin

Projektitiimeille tilannekuvaksi

Myyjille

Tiimeille tilaisuuksien suunnitteluun

Tukipalveluille tiketöintijärjestelmäksi

Kaikille Teamsin käyttäjille yhteystyön parantamiseksi

Mitä?

 

Uuden suunnitelman luonti

Rakenteen hahmottaminen

Tehtäväkorttien rakentaminen

Ryhmittelyperusteet ja niiden sielunmaisema

Tehtävät sopiviin säilöihin

Suodattamalla olennainen esille

Kukin katsokoon Planner suunnitelmaa halutusta näkymästä

Viestittely Planner suunnitelmasta tiimin kanavalla

Kaikki sinun Planner -suunnitelmasi yhdessä paikkaa

Plannerin sinulle määritetyt tehtävät osana tehtävänhallintarutiiniasi To-Do:lla

Miksi lähtisit mukaan?

 

Koska kukaan ei jaksa sitä, että osa porukasta ei tiedä mitä ollaan tekemässä.

Jokainen tiimiläinen voi tarkastella Planner -suunnitelmaa reaaliaikaisesti erilaisilla näkymillä, ryhmitellyillä ja suodatuksilla. Tiimiläiset voivat valita haluavatko katsoa tehtäviä visuaalisemmasta vai listamaisemmasta näkymästä.

Plannerin selitteiden ja säilöjen avulla voidaan suunnitelmaa lohkoa helpommin hahmotettaviin osiin.

Tiimin tehtävät kannattaa olla kaikkien osalta yhdessä paikkaa, kaikkien näkyvillä. Vapautunut muistikapasiteetti kannattaa käyttää itse työhön, ei tehtävien pitämiseen mielessä.

Plannerin tehtävät voivat olla osa tiimiläisen tehtävien hallintarutiinia. Jotkut operoivat tehtäviään mobiilisti ja se on toimiva tapa.​​​​​​​

Plannerin suunnitelmasta voidaan keskustella tiimin kanavalla. Ääntä sinne kentälle, niin kuin lätkävalmentajat huutavat.

Hinta:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)

Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   

Tietoturvakoulutus organisaation loppukäyttäjille

Koulutuksen ajankohta: 6.10.2022 klo. 9-11.00

Tämän koulutuksen jälkeen osaat tunnistaa yleisimmät tietoturvauhkat niin virtuaalisesti kuin fyysisesti. Tämäkin koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100% tyytyväisyystakuulla.

Tietoturvauhat ovat valitettavaa arkipäivää, eikä kukaan meistä ole turvassa niiltä. Valtaosa uhista on kuitenkin vältettävissä ihan yleisellä maalaisjärjellä.

Tässä koulutuksessa oivallutetaan, miksi jokainen meistä on houkutteleva kohde ja miten tavallisen tietotekniikan käyttäjän heikkouksia etsitään järjestelmällisesti.

Verkon uhkien lisäksi käydään läpi yleisimpiä fyysisen tietoturvan uhkia tulostimista USB-laitteiden kautta matkapuhelimiin.​​​​​​​

Asioiden lähestymistapa ei ole syvätekninen, vaan loppukäyttäjää palveleva kansankielinen lähestyminen.

Miksi lähtisit mukaan?

 

“Ei koske minua, en ole johtaja- tai kiinnostava kohde-ajatus” on valitettavan yleinen kotimaisissa organisaatioissa. Verkkorikollisuus ei ole kiinnostunut titteleistä, vaan digitaalisista identiteeteistä.

Meillä jokaisella on töissä ja vapaa-ajalla käytössä digitaalinen identiteetti, jonka varaan tänä päivänä yhteiskunnan luottamus rakentuu.

Ymmärtämällä yleisimmät kalastelun ja fyysisten tietoturvarikkomusten anatomian, meidän on helppo torjua yleisimmät uhat. ​​​​​​​

Tietoturvamme heikoin lenkki on valitettavasti poikkeuksetta me ihmiset itse. Kun me hallitsemme homman, niin riskit pienenee merkittävästi.

Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   

Kenelle?​​​​​​​

 

Kaikkien organisaatioiden loppukäyttäjille. Tietotyöläisille, sekä kentän väelle. Kaikille organisaation jäsenille, jotka käyttävät tietotekniikkaa työssään.

Mitä?

 

  • Kuka meistä on kiinnostunut ja miksi?
    • Miksi juuri minä olen erinomaisen kiinnostava kohde
    • Meidän tekemisistä ovat kiinnostuneet yleisesti aivan kaikki verkorikollisuuden toimijat
    • Verkkorikollisuudesta yleisesti
    • Mitä yleisesti etsitään
  • ”Kepposteluun” on yksinkertaisia keinoja ja monimutkaisia keinoja
    • Yksinkertaisimmat temput ovat usein kaikken parhaimpia
    • Monimutkaisemmat keinot on käytössä yleensä valtiollisessa operoinnissa
  • Keskeisimpiä ja yleisimpiä keinoja verkon yli
    • Tunnusten kalastelu
    • Sometilien kaappaukset ja tätä kautta kännyn tietoihin pääsy
    • Näitä kaikkia kaappauksia yhdistää yksi asia: Kaksivaiheisen tunnistautumisen puuttuminen
    • Verkkokuuntelu
  • Keskeisimpiä ja yleisimpiä keinoja fyysisesti
    • Messujen jakotavara
    • USB
    • Printterit
    • Varkaudet
    • Ne näkee ja kuulee
  • Häpeä kasvaa hidastellessa
    • Asiaa saatetaan yrittää pitää piilossa
    • Mainehaitta kasvaa hidastellessa
    • Luottamus katoaa syvemmin hidastellessa
  • Miten varaudutaan verkon uhkiin?
    • Mitä työkaluja on nyt käytössä
    • Salasanakäytännöt
    • Mistä tunnet sä ystävän
    • Yksinkertaisiin koiruuksiin on yksinkertaiset työkalut ja ne ovat korvien välissä
  • Miten varaudutaan ns. Fyysisiin tietoturvauhkiin
    • Läppärit & puhelimet julkisissa paikoissa
    • Puheluetiketti
    • Kotilaitteet & verkot

Hinta:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)

Intranet kolmessa tunnissa

Koulutuksen ajankohta: 17.11.2022 klo. 9-12.00

No tarvitaanko me sitä Intranettia? Meillä on kyl jo sellainen mutta siellä ei kukaan käy. Miksen mä löydä mitään Intranetista?

Jos ajatus on rakentaa intranet, pävittää vanhaa tai pohtia että tarvitaanko juuri me sitä intranettia on tämä koulutus juuri sinulle.

Tässä koulutuksessa käydään lävitse kaikki rakennuspalikat modernin, nykyaikaisen ja tarkoitustaan palvelevan intranetin rakentamiseen.  Koulutuksen keskiössä on SharePoint Online ja ennen kaikkea sen modernit mahdollisuudet. Koulutuksessa esitetyt keinot voi viedä välittömästi käytäntöön missä tahansa Microsoft 365 -ympäristössä.

Koulutus aloitetaan modernin Intranetin määrittelyllä:

  • Mikä on moderni Intranet ja mitä se nykyään tarkoittaa?
  • Intranetin suunnittelu, mistä lähteä liikkeelle ja millaista ohjenuoraa on hyvä noudattaa.
  • Tekninen toteutus, miten Intranetin pohja luodaan ja millaisia vaihtoehtoja siihen on.
  • Mitenkä huomioidaan esimerkiksi kielisyysasiat? Mistä tiedän kannattaako lähteä liikkeelle yksittäisellä sivustolla vai tehdä hubisivustoja? Käydään yhdessä vaihtoehdot lävitse ja suositukset siihen, millä on milloinkin hyvä mennä eteenpäin.

Pohjan luonnin jälkeen keskitytään itse Intranetin rakentamiseen ja käydään lävitse siihen liittyvät perustoiminnot ja roppakaupalla käyttövinkkejä.

Listalta löytyy ainakin:

  • SharePointin perustoiminnot ja työkalut tutuksi
  • Rakenteen (navigointi) suunnittelu ja käytännön toteutus
  • Visuaalinen ilme, miten omaa brändiä kannattaa ja voida SharePointtiin tuoda, mitä ei kannata tehdä.
  • Etusivun-suunnittelu ja mahdollisuudet erilaisiin sisältönostoihin.
  • Sivujen rakentaminen ja vinkit ketterään ja saavutettavaan sisällöntuotantoon.
    • Erityisesti keskitytään konseptiin, jossa tiedostokeskeisyydestä luovutaan ja tavoitellaan sisältökeskeisyyttä.
  • Näiden lisäksi mm. mobiilikäyttöä, Viva Connect -ominaisuutta ja käyttöoikeuksia.

Koulutukseen osallistuva saa kolmen tunnin aikana kattavan tietopaketin modernin intranetin mahdollisuuksista, sekä ymmärryksen mistä ja miten lähteä liikkeelle. Intranetin ja muidenkin teknologioiden osalta tärkeintä ei ole täydellinen osaaminen, vaan se että aloittaa ja oppii tekemällä. Mikään ei tässä maailmassa korvaa sitä, että oppii kokeilemalla ja tekemällä.

Moderni Intranet rakastaa kokeilukulttuuria ja sitä, että on tilaa innovaatioille.

Kenelle?​​​​​​​

  • Organisaatioille, jotka suunnittelevat Intranet uudistusta.

  • Organisaatioille, jotka pohtivat tarvitsevatko Intranettia.

  • Jo olemassa olevien intranettien sisällöntuottajille ja pääkäyttäjille jotka haluavat uusimmat vinkit sisällöntuotantoon.

  • HR:lle, joka haluaa oppia lisää intranteistä ja sisäisestä viestinnästä.

  • Viestinnälle, jonka vastuulla on myös sisäinen viestintä.
  • Kaikille SharePointista kiinnostuneille.

Miksi?

  • Siksi että Intranetit on nyt isossa nosteessa, moni niitä tekee, useampi haluaa ja moni ei tiedä mistä lähteä liikkeelle.
  • Digikuun malli tehdä Intranet on spesiaali ja eroaa massasta, moderni Intranet ei ole kallis kustomointiprojekti!
  • Meillä on kova osaaminen tästä, Villellä historia tulee sieltä vuodesta 2007 asti, joten tiedetään mistä puhutaan.
  • Digikuu on toteuttanut Intranetteja kymmeniä ja osallistunut asiakkaiden sisäisen viestinnän kehityshankkeisiin.
  • Ville on työskennellyt SharePointin ja Intranettin parissa vuodesta 2007 lähtien ja toteuttanut eri kokoisia ja näköisiä ratkaisuja.
  • Digikuun filosofia on pyrkiä rakentamaan käytettäviä, helposti ylläpidettäviä ja kehittyviä Intranet-toteutuksia, jotka toteutetaan ilman riviäkään koodia. Nämä asiat opetetaan kädestä pitäen tässä valmennuksessa.
  • Koulutus on käytännönläheinen, saat konkreettisia vinkkejä ominaisuustykityksen sijaan.

Hinta:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)

Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   

Muistiinpanot kerralla kuntoon

Koulutuksen ajankohta: 8.12.2022 klo. 9-11.00

Tämän koulutuksen jälkeen sinulla on hyvä kyvykkyys järjestää kaikki muistiinpanosi niin, että asioiden mieleen palauttelu ei kuormita päätä. Tämäkin koulutus toteutetaan tuttuun tapaan Digikuun 100% tyytyväisyystakuulla.

Aloitetaan sillä, että muistikirja kannattaa tallentaa pilveen, aina. Siellä sitä ei uhkaa läppärin hajoaminen tai vaihto. Sen voi avata kännykän OneNote appilla ja sen voi tarvittaessa jakaa muiden kanssa.

Jatketaan sillä, että OneNotessa kaikkien muistiinpanojen ei ole pakko olla yhdessä muistikirjassa. Sinulla voi olla syitä hajauttaa tietoa ja se on kaikkien taiteen sääntöjen mukaan hyväksytty juttu.

Suurikin määrä muistiinpanoja solahtaa nätisti kuin rakenne tukee löydettävyyttä. Haluat sitten jaotella asiakkaiden, toimintojen, kuukausien, vuosien tai vaikka horoskooppiin mukaan, valinta on sinun. Tämä on sinun muistikirjasi. Ja se on tarkoitus palvella SINUA.

Jotkut meistä on listaihmisiä ja heille OneNote on kuin nenä päähään. Toisilla meistä on niin paljon muistettavaa, että tarkistuslistat ovat välttämättömiä. Itse kuuluun vuosittain satoine koulutuksine tähän ryhmään.

Usein muistiinpanoja kirjoitetaan palavereissa. Ja palaverit ovat merkattu Outlookin kalenteriin. OneNote kopioi kokoustiedot muistiinpanojesi pohjaksi parilla klikkauksella. Näin voit nautiskella myöhemmin tarkoista tiedoista mistä tahansa kokouksista.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, sanotaan. OneNotella nappaat näyttöleikkeen näppärästi tai upotat vaikka verkkovideon muistiinpanoihisi.

OneNotessa voi ottaa kynän kauniiseen käteen ja aloittaa piirtäminen. Tähän ehkä suosittelen ihan kynää ja kosketusnäyttöä enkä hiiren kynätoimintoa.

OneNoten muistikirja voidaan jakaa. Hyvä pitää mielessä, että jako tapahtuu muistikirjan tasolla, ei siis sivu- tai osatasolla. Ja ehkä muistikirja kannattaa luoda suoraan Teamsiin johonkin tiimin kanavalle.

OneNote kännykkään saatava app on ehkä näytöltään pieni mutta se kulkee aina mukana. Ja se voi pelastaa päivän.

Kun kaikki tarvitsema tieto on nopeasti saataville, sinulla jää enemmän aikaa muihin, tärkeämpiin asioihin. Vaali päätäsi.

Miksi lähteä mukaan?

Koska muistettavan tiedon määrä kasvaa koko ajan ja oma pää säilytyspaikkana on siihen huono.

OneNote mahdollistaa selkeän rakenteen laajoillekin muistiinpanoille. Tiedon löydettävyyttä voidaan vielä parantaa tunnisteilla ja haulla.

Muistiinpanoille on tärkeää (niitä luettaessa ja kirjoitettaessa), että ne löytyvät aina kun niitä tarvitaan. Jos läppäri ei ole saataville, OneNoten mobiiliapp pelastaa.

Kaikki muistiinpanot ovat järkevä pitää yhdessä paikassa. Unohda tupakkiaskin kannet, post-it lappuset ja itselle lähetetyt sähköpostit.

Muistikirja ei saa tulla koskaan täyteen. Toki voi olla järkevää jakaa muistiinpanot useampiin muistikirjoihin, pääasia että kaikki muistiinpanot kulkevat mukana.

Tehokkaat muistiinpanot voivat olla muutakin kuin tekstiä.

OneNoten muistikirjan jaettavuus mahdollistaa tehokkaan yhteistyön toisen kanssa.

Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   
Lähde mukaan ottamalla yhteyttä omaan jälleenmyyjääsi!   

Kenelle?​​​​​​​

 

Ihan jokaiselle

Kaikille niille, jotka hilloavat tärkeitä asioita ainoastaan päähänsä

Kaikille teille, jotka ette löydä tietoja teidän hajanaisista muistilappusistanne

Kaikille niille, joiden muistiinpanoille paperin muistikirja ei vaan riitä

Niille, joita stressaa, kun ei muista asioita

Meille, jotka haluamme parantaa sidosryhmätyöskentelyä

Myyjille, jotka haluavat yllättää asiakkaat muistamalla tarkkaan edellisen tapaamisen asiat

Projektipäälliköille, jotka ovat täysin kypsiä siitä, että porukat ei tiedä mitä kokouksissa sovittiin

Työpareille, jotka haluavat olla tietoisia toisten sopimista asioista

 

Mitä?

 

  • Ajatus siitä, että kaikki muistiinpanot kannattaa olla kirjoitettu ylös ja paikkaan mistä tavoitat ne nopeasti ja helposti
  • Muistikirjan luonti pilveen
  • Muistikirjan rakenne (Muistikirja, osaryhmä, osa, sivu, alisivu)
  • Ajatus sivujen nimeämisestä
  • Vapaus tuottaa sisältö sivulle niin kuin haluat
  • Tarkastuslistojen tekeminen
  • Kokouksen tiedot suoraan muistikirjan sivun pohjaksi
  • Näyttöleikkeen ottaminen
  • Sähköpostin kopioiminen muistiinpanoiksi
  • Tiedon hakeminen muistikirjasta
  • Verkkovideot upotettuna muistikirjan sivulle
  • Muistiinpanojen sanelu puheella
  • Muistiinpanot piirtäen
  • Muistikirjan jakaminen toiselle
  • Yhdessä työskentely
  • Muistikirja tiimin välilehtenä
  • Muistikirjan mobiiliapp taskussa

Hinta:

290€ / organisaatio

(sis. tallenteen ja 100% toteutumistakuun)