Nykyaikaisen ympäristön ja modernien työtapojen yksi haasteita on laitteiden kirjo ja se, että laitteet sijaitsevat koko ajan enenevissä määrin konttorin ”turvallisten” seinien ulkopuolella.
Laitteista on tulevaisuudessa pidettävä hyvää huolta, ne on pidettävä päivitettynä ja ennen kaikkea näkyvyys niihin on säilytettävä riippumatta siitä missä päin maailmaa laitteet menevät. Laitteissa oleva yrityksen data on turvattava kaikin keinoin ja varmistettava että laitteiden kautta ei ulkopuoliselle pääsyä dataan saada.
Intune-työasemahallinta mahdollistaa yrityksen laitehallinnan toteuttamisen täysin pilvipohjaisesti, hyödyntäen moderneja työkaluja. Laitteiden asetuksia, päivityksiä ja sovelluksia voidaan palvelun avulla hallita ja valvoa ja ennen kaikkea varmistaa, että tietoturvan osalta kaikki tarvittavat määritykset ovat laitteessa kunnossa.
Intune-työasemahallintaprojekti starttaa aina asiakkaan tarpeiden kartoituksella ja yhteisellä suunnittelulla. Tästä rakennetaan projektin, jossa asiakkaan ympäristöön rakennetaan vaatimukset täyttävä, moderni ja kehittyvä laitehallinnan kokonaisuus.
Osana käyttöönottoa huomioidaan mahdolliset loppukäyttäjienkoulutustarpeet ja luodaan asiakkaalle Digikuun räätälöimä ohjeportaali. Tämä yhdistettynä oikea-aikaiseen ja oikealla tavalla muotoiltuun viestintään ja koulutuksiin päästään käyttöönotoissa eteenpäin ketterästi.
Jokainen työasemahallintaprojekti on yksilö ja sellaisena me Digikuussa asiakkaan projektia myös käsittelemme. Luodaan malli, joka tukee asiakkaan toimintaa ja mahdollistaa korkean tietoturvan vaarantamatta kuitenkaan loppukäyttäjäkokemusta.
Työasemahallinnan projektit toteutetaan usein yhdessä vahvan tunnistautumisen (Conditional Access) ja Windows Autopilotin kanssa, unohtamatta mobiililaitehallintaa.