digikuun
KOULUTUKSET 2021

Haluatko tuottavammaksi ja tehokkaammaksi M365 -maailmassa?

Lähde mukaan koulutuksiimme! Me olemme toimittaneet yli 200 000 käyttäjää 365-palveluihin ja
teemme viikoittain n. 70 kpl 365-palveluihin liittyvää kohtaamista. Koulutamme aina
innostavasti ja asiakaslähtöisesti. Katso alta aiheet ja lähde mukaan!

Kevään koulutukset:

23.2. Virtuaalifasilitointi Microsoft 365 -työkaluilla

23.3. Teams ja fiksu kokoustaminen

klo. 9:00 – 11:30

Kaikilla meistä alkaa olla kokemuksia virtuaalisesta kokoustamisesta ja olemme huomanneet, että se on välillä kaikkea muuta kuin tehokasta. On teknisiä ongelmia, ääni ei kuulu eikä kuva näy. Yksi lounastaa ja toinen tekee kokouksen aikana jotain aivan muuta.
Nyt otetaan härkää sarvista ja metsästetään kokoustamisen fiksut keinot.

20.4. “Näin teet intranetin kolmessa tunnissa”

klo. 9:00 – 12:00

Modernien intranettien maailmassa on viime aikoina tapahtunut suuria mullistuksia. Nykyään toimivan, viestinnällisen ja houkuttelevan Intranetin rakentaminen ei vaadi enää kymppitonnien projektia tai esimerkiksi koodiin turvautuvaa ratkaisua.

Tässä koulutuksessa rakennamme yhdessä modernin Intranetin ja käymme lävitse mitä sellaisen suunnitteleminen ja rakentaminen edellyttää. Käytämme ainoastaan Sharepoint Onlinen sisäänrakennettuja työkaluja, joten vastaavan Intranetin rakentaminen on mahdollista missä tahansa Microsoft 365 -ympäristössä.

18.5. Microsoft 365 -tutuksi!  

klo. 9:00 – 11:30

Microsoft 365 on Suomen suosituin toimistoviestintä- ja yhteistyöalusta. Palvelusta löytyy ratkaisut erilaisiin tarpeisiin ja tässä koulutuksessa käymme lävitse mitä kaikkea konkreettisesti Microsoft 365 tarjoaa ja mitä niillä voi oikeassa elämässä tehdä.  Tutustumme kaikkiin sovelluksiin ja annamme aikaa erityisesti niille, jotka jäävät usein parrasvaloissa paitsioon. Tässä koulutuksessa siis opit, mitä kaikkea Microsoft 365 sisältää ja mitä sen sovelluksilla voi tehdä.  

1.6. Oman työn johtaminen Microsoft 365 -työkaluilla – käytännössä  

klo. 9:00 – 11:30

Maailman laajimpana tuottavuustyökalujen ekosysteeminä Microsoft 365 tarjoaa monipuoliset työkalut oman työn hallintaan ja johtamiseen. Tässä koulutuksessa keskitymme erityisesti siihen, miten saatavilla olevat työkalut toimivat oman työn johtamisessa ja tehtävienhallinnassa.  

Käsittelemme koulutuksessa parhaita käytäntöjä kumpaankin aihealueeseen, sekä käymme lävitse miten Microsoft To Do ja Planner toimivat käytännössä. Esittelemme myös miten molemmat tulevat osaksi Teamsin sisälle tullutta Tasks-sovellusta. Käymme lävitse myös MyAnalytics työkalun tuottaman lisäarvon ja siihen liittyvät raportit. Saat sen avulla konkreettisia vinkkejä miten saat enemmän aikaan vähemmällä! 

15.6. “perinteiset” prosessit digimaailmaan – Forms, Power Automate ja Power Apps  

klo. 9:00 – 11:30

Käydään läpi, miten papereilla pyörivät prosessit saadaan tuotua digimaailmaan. Eli opetetaan esim. Tietojen kerääminen Formsilla 
-> Niiden siirto Power automatella -> Käsittely Sharepointin listassa -> Raportointi sieltä + simppelit PowerApps näkymät. 

Käytännössä tässä koulutuksessa opetetaan konkreettisesti, miten hyödyntäen Forms + Sharepoint + Power Automate + Power Apps työkaluja, ratkotaan yritysten simppeleitä prosessikehityskeen ja prosesseihin liittyvä haasteita.  

Tutkitaan yhdessä käytännön vinkit, miten yrityksenne pääsee alkuun Power Platform –tuotteiden kanssa! 

Sisältää koulutuksen (online), koulutustallenteen, 30 minuutin konsultoinnin, 30h digivalmennusta sekä tietenkin 100% Tyytyväisyystakuun!

KOULUTUS HINTAAN
129€ (+ ALV 24%) /KPL

KOULUTUSAIHEET TARKEMMIN:

23.3
teams
JA FIKSU KOKOUSTAMINEN

Tässä koulutuksessa opitaan virtuaalisen kokoustamisen parhaat käytännöt. Kokoustamisen täytyy olla sujuvaa, tehokasta ja fiksua kaikille osallistujille.

Tässä koulutuksessa saat vinkit,
joilla onnistut aina!

Ketterästi kokoustamaan

  • Mitkä ovat haasteet, joita virtuaalikokoukseen yleensä liittyy
  • Ennen yhtäkään kokouskutsua – miten kokouskutsun lähettämiseen kannattaa valmistautua
  • Kokouskutsun luominen (selain, Teams-sovellus, Outlook ja mobiililaite)
  • Vinkit tehokkaan kokouskutsun luomiseen – miten kokous kannattaa aikatauluttaa ja mitä tietoja kokouskutsussa olisi hyvä mainita
  • Miten osallistun kokoukseen – mitä laitteita se vaatii
  • Kokoukseen liittymisen monet mahdollisuudet – käymme lävitse kaikki tavat liittyä Teams-kokoukseen ja varmistamme, että laitteiden määrittäminen sujuu ongelmitta
  • Kokoukseen osallistuvan toiminnot – mitä kaikkea osallistuja voi kokouksessa tehdä ja miten omaa kokouskokemusta hallitaan
  • Kokouksen roolit tutuksi – millaisia rooleja ja oikeuksia kokouksiin liittyy
  • Kokouksen hallinta ja toiminnot kokouksen aikana – miten esittäjät voivat hallinnoida kokouskokemusta
  • Sisällönjako kokouksiin – vaihtoehdot ja parhaat käytännöt: mitä jaetaan ja milloin
  • Kokouksen tallentaminen ja tallenteen jakaminen

Parhaat käytännöt

  • Parhaat käytännöt virtuaalikokouksiin – mitä kannattaa huomioida, jotta kokoustaminen on sujuvaa ja fiksua kaikille osallistujille
  • Kokoustamisen huoneentaulu: 10 vinkkiä, joilla onnistut aina

terkkuja kouluttajalta!

20.4
“näin teet intranetin
kolmessa tunnissa”

Tässä koulutuksessa rakennamme yhdessä modernin Intranetin ja käymme läpi, mitä sellaisen suunnitteleminen ja rakentaminen edellyttää.

Käytämme ainoastaan Sharepoint Onlinen sisäänrakennettuja työkaluja, joten vastaavan
Intranetin rakentaminen on mahdollista missä
tahansa Microsoft 365 -ympäristössä.

Moderni Intranet

  • Mikä on moderni Intranet, mitä siinä olisi hyvä huomioida 
  • Intranetin suunnittelu – mistä aloittaisin?  
  • Tekninen toteutus – miten Intranet perustetaan ja mitä siinä on hyvä huomioida  
  • Yksi sivustokokoelma vai hubisivustot – vaihtoehdot tutuksi ja miten valitsen oikein

Ja lähdetäänpä rakentamaan

  • Sharepointin työkalut ja toiminnot tutuksi!  
  • Rakenteen (navigointi) suunnittelu ja testaus  
  • Visuaalinen ilme – sivuista omaan brändiin sopivia  
  • Etusivun suunnittelu  
  • Sivujen rakentaminen ja sisällöntuotanto 
  • Huomioita sisällöntuotannosta, tiedostokeskeisyydestä kohti sisältökeskeisyyttä  
  • Mobiilikäyttö 
  • Käyttöoikeudet
  • Intranetin jalkautus – miten intranet otetaan käyttöön  
  • Intranetin jatkokehitys – miten tästä eteenpäin 

18.5
microsoft 365
tutuksi

Tässä koulutuksessa käsittelemme, mitä kaikkea Microsoft 365 konkreettisesti tarjoaa. Näytämme, mitä palvelusta löytyvillä eri ratkaisuilla voi oikeassa elämässä tehdä. 

Tutustumme kaikkiin sovelluksiin ja
annamme aikaa erityisesti niille, jotka
jäävät usein parrasvaloissa paitsioon.

Microsoft 365

  • Mikä on Microsoft 365 
  • Miten sitä voi käyttää, miten se toimii  

Kaikki sovellukset tutuksi käytännönläheisten
käyttötapausten ja vinkkien avulla:

  • Bookings: Ajanvaraus  
  • Delve: Älykäs haku  
  • Forms: Lomakkeet ja kyselyt  
  • Lists: Listat  
  • MyAnalytics: Omien työtapojen analytiikka  
  • OneDrive: Omat tiedostot 
  • OneNote: Digitaaliset muistiinpanot  
  • Outlook: Sähköposti 
  • Planner: Ryhmien tehtävienhallinta  
  • Power Apps: Sovelluskehitys  
  • Power Automate: Työnkulut ja automaatiot 
  • Sharepoint: Intranet ja tiedostot  
  • Stream: Videot  
  • Sway: Interaktiiviset esitykset  
  • Teams: Tiimien ja ryhmien työskentely, kokoukset ja pikaviestit 
  • To Do: Omien tehtävienhallinta  
  • Whiteboard: Digitaalinen “fläppitaulu”  
  • Yammer: Yhteisöt  
  • Microsoft Search: Haku  
  • Mitäs sitä pitikään mihinkin käyttää  
  • Miten Microsoft 365 sovellukset otetaan fiksusti käyttöön ja osaksi työpäivää  

1.6
oman työn johtaminen
microsoft 365 -työkaluilla – käytännössä

Maailman laajimpana tuottavuustyökalujen ekosysteeminä Microsoft 365 tarjoaa monipuoliset työkalut oman työn hallintaan ja johtamiseen. Tässä koulutuksessa keskitymme erityisesti siihen, miten saatavilla olevat työkalut toimivat oman työn johtamisessa ja tehtävienhallinnassa.  

Käsittelemme koulutuksessa parhaita käytäntöjä kumpaankin aihealueeseen, sekä käymme lävitse miten Microsoft To Do, Planner ja MyAnalytics toimivat käytännössä.

Saat konkreettisia vinkkejä,
miten saat enemmän aikaan vähemmällä! 

Oman työn johtaminen ja tehtävät  

  • Peruspalikat oman työn johtamiseen  
  • Jokaiselle löytyy toimiva malli  
  • Perusteet oman työn johtamiseen (etänä) 
  • Parhaat käytännöt tehtävienhallintaan ja vaihtoehtojen esittely  

Microsoft To Do  

  • Mikä on Microsoft To Do ja mihin se on tarkoitettu  
  • To Do:n käyttöliittymä ja käyttötavat tutuksi 
  • Perusominaisuudet omien tehtävienhallinnassa ja työn johtamisessa  
  • Edistyneet ominaisuudet ja mahdollisuudet tutuksi 
  • To Do käytännössä, miten se toimii parhaiten arjessa  
  • To Do tulevaisuudessa, käymme lävitse mitä To Do sovellukseen on tulossa  

Microsoft Planner  

  • Mikä on Planner ja mihin se on tarkoitettu  
  • Plannerin käyttöliittymä ja käyttötavat tutuksi  
  • Tiimien tehtävienhallinta pähkinänkuoressa, mitä kannattaa huomioida ennen Plannerin käyttöönottoa  
  • Plannerin perusominaisuudet ja peruskäyttö  
  • Plannerin mahdollisuudet ja edistyneen käytön ominaisuudet  
  • Oikean elämän esimerkkejä Plannerin käyttötapauksista, missä se toimii, missä se ei toimi  
  • Planner tulevaisuudessa, mitä uutta siihen on tulossa  

MyAnalytics 

  • Mikäs tää sitten on?  
  • Miten siitä saa hyötyä ja miten sen tuottamaa tietoa kannattaa lukea  
  • Vinkkejä käytännön työtapojen muutokseen, miten juuri minä muutan tapaani työskennellä  

15.6
“perinteiset” prosessit digimaailmaan
forms, power automate ja power apps

Käydään läpi, miten papereilla pyörivät prosessit 
saadaan tuotua digimaailmaan. Eli opetetaan 
esim. Tietojen kerääminen Formsilla -> Niiden siirto Power automatella -> Käsittely 
Sharepointin listassa -> Raportointi sieltä
 + simppelit PowerApps näkymät. 

Käytännössä tässä koulutuksessa opetetaan
konkreettisesti, miten hyödyntäen Forms + Sharepoint +
Power Automate + PowerApps työkaluja, ratkotaan 
yritysten  simppeleitä prosessikehityskeen ja 
prosesseihin liittyvä haasteita.  

Tutkitaan yhdessä käytännön vinkit, miten 
yrityksenne pääsee alkuun Power Platform –tuotteiden kanssa! 

  • Työkalut prosessikehityksen tueksi

Power Platform, mistä on kyse  

  • Termit ja sovellukset tutuksi 
  • Pari sanaa lisensoinnista 
  • Hallintamallia ei sovi unohtaa, miten sellainen kannattaa tuotannossa rakentaa  

Tuotteet prosessikehityksen tukena  

  • Miten kehitettävät prosessit tunnistetaan 
  • Miten varmistetaan että toteutus valituilla työkaluilla on järkevää 

Toimenpiteet alusta loppuun kun prosessi on tunnistettu  

  • Osallistujat pääsevät äänestämään mikä prosesseista toteutetaan alusta loppuun koulutuksen aikana (listalla jokaisesta yrityksestä löytyviä perusprosesseja joihin liittyy usein “lomake” ja sen käsittely ja raportointi)  
  • Tämän jälkeen prosessi toteutetaan Microsoft 365 -työkaluillalla vaihe vaiheelta.  

Yhteenvetosettiä  

  • Miten sitten tän kanssa eteenpäin?  
  • Lessons learned, mitä oikeasti kannattaa muistaa 

Kouluttaja

Ville Kankare

Villellä on takana satoja koulutuksia, workshoppeja sparrauksia ja muita ihan mahtavia tilaisuuksia, joissa organisaatioita ja yksittäisiä käyttäjiä on autettu eteenpäin matkalla kohti fiksumpaa työelämää. 

Ville saa erityisesti kiitostaan innostavasta esityksestä ja siitä, että asiat esitetään yksinkertaisesti, ilman turhaa “kikkailua”.

Oppinsa Ville on hakenut kokemuksen kautta ja elää sekä työskentelee kuten myös opettaa. 

Jos haluat kuulla pilvimaailmaan uutuuksista niin nappaa Villestä koppi myös Linkedinissä: Ville Kankare

Villen koulutuksista sanottua:

“Kouluttaja on erittäin innostava ja tuo asiat esille sillä tavalla että ne varmasti tulevat myös käyttöön.”

“Mahtava esitys, innostava ja positiivinen!”

“Kivasti esitetty perusteet”

“Villen tapa esittää asioita on inspiroiva”

“Selkeä opastus, helppo seurata”

Lähde mukaan koulutuksiin! Nyt koko organisaatiolle tiistaiaamun innostavat koulutukset hintaan
129€ (+ alv 24%) /koulutus !

Tiistaiaamujen innostavin koulutushetki!

Digikuun Villen koulutus ei jätä ketään kylmäksi! Käytä tiistaiaamusi hyödyllisesti kouluttautuen 2,5-3 tuntia valitsemastasi ja ennen kaikkea tarvitsemastasi aiheesta. Lupaamme, että koulutushetki on energinen ja antaa enemmän kuin ottaa.

Saat ajankohtaisia ja käytännöllisiä vinkkejä, joilla työpäiväsi tuottavuuskin saadaan nousuun! Kerromme seuraavaksi, miksi juuri nyt kannattaa lähteä mukaan!

Miksi lähteä mukaan koulutukseen?

Löydät uusia ideoita, ajatuksia ja tukea oman osaamisen kehittämiseen

Olemme pitäneet useita satoja vastaavia koulutuksia eri yrityksille ja eri käyttöönoton tai hyödyntämisen vaiheessa oleville henkilöille ja tiedämme kokemuksesta sen, että koulutuksessamme saat paljon uusia ideoita, ajatuksia, käytännön vinkkejä ja tukea oman osaamisesi kehittämiseen. 

Vinkit ovat aina käytännönläheisiä kummuten Digikuun ja asiakkaidemme arjesta ollen näin sellaisia, että voit hyödyntää niitä välittömästi koulutuksen jälkeen. Koulutuksessa ei keskitytä esittelemään tai markkinoimaan M365:sta, vaan opettelemaan käytännönläheisesti sen tehokasta hyödyntämistä arjessa. 

Saat pääsyn Digikuun päivittyviin Digivalmennuksiin vuodeksi

Digikuu tuottaa, päivittää ja kehittää M365:n liittyviä Digivalmennuksia. Tarjoamme kaikille koulutukseemme osallistuville maksuttoman pääsyn kaikkiin, nykyisiin ja tuleviin, Digivalmennuksiimme (n. 30 tuntia materiaalia, loppukäyttäjälle suunnattuna) vuoden ajaksi.

Digivalmennukset sisältävät paljon materiaalia käyttäjäystävällisesti 365-ekosysteemin parhaista käyttötavoista. Nämä materiaalit toimivat hyvänä tukena virtuaalikoulutuksille.

30 minuutin maksuttoman konsultoinnin

Tiedämme kokemuksesta sen, että koulutuksen jälkeen herää usein kysymyksiä, joihin olisi mukavaa saada vastauksia ilman tuntien googlettelua.

Tarjoammekin siis kaikille koulutukseen osallistuneille mahdollisuuden varata Digikuulta 30 minuuttia asiantuntijamme virtuaalista aikaa, jolloin voimme auttaa sinua ja vastata kysymyksiisi. 

Koulutukset järjestetään tiistaisin
klo. 9:00 – 11:30/12:00!

Siis 2,5 h koulutus, digivalmennusta ja konsultaatiota vain hintaan 129€?

Me tiedämme, että myymme tätä ihan pilkkahintaan. 129 euroa koulutuksesta ja digivalmennuksesta koko organisaatiolle on pieni hinta siihen nähden, mitä kaikkea koulutuksesta tarttuu mukaan ja mitä sen avulla voi kehittää. Nyt me haluamme kuitenkin auttaa mahdollisimman monia yrityksiä tehokkaammaksi ja ketterämmäksi M365-maailmassa. Lähde siis meidän matkaan opiskelemaan ja tutkailemaan! Me lupaamme, että näissä koulutuksissa et tylsisty.

Koulutusten aikataulut:

8:30 Digikuun tekninen tuki on tarvittaessa käytettävissä

8:45 Voit liittyä koulutukseen ja varmistaa tekniikan toimivuuden.

9:00 Koulutus alkaa, tervetuloa mukaan!

9:15 Ensimmäinen osuus päivän aiheesta

10:00 Lyhyt tauko, kahvi- ja teekuppien täyttö

10:15 Toinen osuus päivän aiheesta

11:25 Kiitos! Koulutus päättyy

Koulutuksen aikana voit esittää kysymyksiä ja myös koulutuksen jälkeen olemme varanneet reippaasti aikaa mahdollisille jatkokysymyksille.

Ja mitäs se koulutus sitten sisältikään?

Kouluttajan vetämän koulutuksen (Online)
Koulutus pidetään virtuaalisesti (Online) ja tämän 2,5-3 tunnin tilaisuuden aikana Ville opettaa sinulle kaiken sen, mitä sinun kannaltasi on tärkeää koulutuksen aiheesta tietää. Ville jos joku tietää ajankohtaisimmatkin päivitykset sekä parhaat tavat käyttää M365 sovelluksia.

Koulutustallenteen koulutuksen jälkeen
Koulutuksen jälkeen saat koulutuksesta myös tallenteen, joka on käytettävissä ilman aikarajoituksia. Voit siis aina palata myöhemmin siihen, mitä koulutuksessa puhuttiin ja miten asiat siinä esitettiin. Tallenne toimii myös silloin, jos jostakin syystä joudut jättämään koulutuksen kesken.

Pääsyn Digikuun päivittyviin Teams Digivalmennuksiin vuodeksi
Digikuu tuottaa, päivittää ja kehittää M365:n liittyviä Digivalmennuksia. Tarjoamme kaikille koulutukseemme osallistuville maksuttoman pääsyn kaikkiin, nykyisiin ja tuleviin, Digivalmennuksiimme (n. 20 tuntia materiaalia, loppukäyttäjälle suunnattuna) vuoden ajaksi. Digivalmennukset sisältävät paljon materiaalia käyttäjäystävällisesti 365-ekosysteemin parhaista käyttötavoista. Nämä materiaalit toimivat hyvänä tukena virtuaalikoulutuksille. Vuoden jälkeen valmennusten käyttöoikeudet poistuvat käytöstä automaattisesti eli käyttäjänä sinun ei tarvitse siis tehdä mitään. Saat ohjeet valmennusten aktivoimiseksi sähköpostitse koulutuksen jälkeen.

30 minuutin maksuttoman konsultoinnin
Tiedämme kokemuksesta sen, että koulutuksen jälkeen herää usein kysymyksiä, joihin olisi mukavaa saada vastauksia ilman tuntien googlettelua. Tarjoammekin siis kaikille koulutukseen osallistuneille mahdollisuuden varata Digikuulta 30 minuuttia asiantuntijamme virtuaalista aikaa, jolloin voimme auttaa sinua ja vastata kysymyksiisi. 

100% Tyytyväisyystakuu
Kaikessa Digikuun tekemisessä on nyt ja jatkossa 100 % Tyytyväisyystakuu. Mikäli et ole tyytyväinen koulutuksen sisältöön tai koet, ette saanut sitä mitä koulutukselta odotit niin sinun ei tarvitse myöskään maksaa laskua. Ohjeet Tyytyväisyystakuun käyttämisestä saat sähköpostitse. 

Uusia ideoita, ajatuksia ja tukea oman osaamisen kehittämiseen
Olemme pitäneet useita satoja vastaavia koulutuksia eri yrityksille ja eri käyttöönoton tai hyödyntämisen vaiheessa oleville henkilöille ja tiedämme kokemuksesta sen, että koulutuksessamme saat paljon uusia ideoita, ajatuksia, käytännön vinkkejä ja tukea oman osaamisesi kehittämiseen. Vinkit ovat aina käytännönläheisiä kummuten Digikuun ja asiakkaidemme arjesta ollen näin sellaisia, että voit hyödyntää niitä välittömästi koulutuksen jälkeen. Koulutuksessa ei keskitytä esittelemään tai markkinoimaan M365:sta, vaan opettelemaan käytännönläheisesti sen tehokasta hyödyntämistä arjessa. 

Microsoft 365 -koulutukset:

Ilmoittaudu mukaan myynti@databros.fi

Koulutuksen hinta (129 euroa + alv 24%).
Databros Services Oy hoitaa laskutuksen.  

Ilmoittautuminen on mahdollista perua kuluitta viikko ennen koulutusta, jonka jälkeen ilmoittautuminen on sitova. Olethan tällaisessa tilanteessa yhteydessä Databrosiin.

Mikäli sinulla on mitä tahansa kysyttävää koulutukseen liittyen voit olla siitä yhteydessä osoitteeseen myynti@databros.fi tai puhelimitse numeroon +358 20 764 1200.

Myös Databros yhteyshenkilöt antavat mielellään lisätietoa:

Mika Haikola                                mika.haikola@databros.fi
Kimmo Kivimäki                          kimmo.kivimaki@databros.fi
Kai Koskinen                                kai.koskinen@databros.fi
Petri Koskinen                             petri.koskinen@databros.fi
Antti Hemminki                          antti.hemminki@databros.fi